De Vaardige Vrijwilligers

Al vanaf het prille begin maakt De Fameuze Fanclub gebruik van vrijwilligers voor verschillende taken.
Zo staat de fanclub regelmatig op een beurs van formaat, worden regelmatig grote aantallen bestellingen verzendklaar gemaakt en wordt gebruik gemaakt van verzendadressen verspreid over Nederland om de fanclubdag te promoten middels flyers en posters. Tevens zijn vrijwilligers ook nodig bij de organisatie van diverse grote evenementen zoals fanclub- en ledendagen.

Beurzen

Vrijwilligerswerk is soms zwaar werk. Op een beurs ben je vele uren in de weer achter de kraam van de fanclub, waarbij je financiële handelingen doet en aanspreekpunt bent voor de bezoekers. Ook het werven van leden en opbouwen en afbreken van de stand horen er ook bij. Dat betekent doorgaans lange dagen (meestal in het weekend) en soms weinig tot geen gelegenheid om zelf een rondje te maken.

Maar er staat veel tegenover. De reiskosten worden middels tweede klasse openbaar vervoer vergoed. Eten en drinken worden gedurende de dag tot een maximumbedrag door de fanclub betaald. Je leert de fanclub, de bestuursleden en de stripbeurs op een andere manier kennen en op een aantal beurzen ben je tenminste enkele uren gastheer of -vrouw van Luc Morjaeu, Peter Van Gucht of andere leden van Studio Vandersteen.

Wat vragen we?
We vinden het plezierig als je mensen op een beurs goed en vlot te woord kunt staan en dat je klantgericht bent. Een beetje improvisatievermogen is op de meeste beurzen zeer gewenst en lang op je benen staan hoort er ook bij, zowel op een beurs als bij het inpakken.
Heb je interesse en zie je er niet tegenop om af en toe eens een zaterdag of zondag op te offeren? Stuur ons een bericht via het contactformulier. We nemen dan contact met je op.