Suske en Wiske - De Fameuze Fanclub (Erkende Suske en wiske vereniging)

De Texasrakkers persbericht 2

Volledige tekst tweede persbericht animatiefilm "De Texasrakkers"

Ook Xander de Buisonjé, Daniel Boissevain, Javier Guzman, Jennifer Hofman en... Dennis van der Geest te horen in de unieke Nederlandse animatiefilm.

SUSKE EN WISKE – De Texas Rakkers
Scenariobewerking: Coot van Doesburgh

Frank Lammers, Kees Boot, Jeroen van Koningsbrugge, Pierre Bokma, Raymonde de Kuyper én Marijn Klaver en Nanette Drazic als Suske en Wiske.

Vanaf 17 juni in heel Nederland in de bioscoop te zien.

Ook Xander de Buisonjé, Daniel Boissevain, Javier Guzman, Jennifer Hofman en WK-Judokampioen Dennis van der Geest zullen in juni schitteren in de animatiefilm SUSKE EN WISKE – De Texas Rakkers, naar het gelijknamige stripboek van Willy
Vandersteen. Xander de Buisonjé is Ranger Tom, de onverschrokken leider van de Texas Rangers. Daniel Boissevain en Javier Guzman kruipen in de huid van de niet al te snuggere bandieten Rik en Manuel, en Jennifer Hofman brengt de sexy Miss Missy met haar stem tot leven. Dennis van der Geest is Bill Buster, een zware jongen die professor Barabas moet uitschakelen maar het aan de stok krijgt met Tobias, het hondje van Suske en Wiske.

Eerder werd al bekendgemaakt dat Frank Lammers Lambik tot leven brengt, Kees Boot te horen is als Jerommeke, Raymonde de Kuyper in de huid kruipt van tante Sidonia, Jeroen van Koningsbrugge Theofiel én Theodore is, Pierre Bokma zijn stem leent aan Professor Barabas, en Marijn Klaver en Nanette Drazic de jonge helden Suske en Wiske zijn.

Naar een scenario van Guy Mortier, Dirk Nielandt en Eric Wirix is de film geregisseerd door Mark Mertens en Wim Bien (o.a. Ice Age 2). Van 23 februari t/m 20 maart vinden de stemopnames plaats in Cinemeta Amsterdam. Vanaf 17 juni is de film in zowel Nederland als in Belgie te zien. Voor de Nederlandse versie heeft Coot van Doesburgh het oorspronkelijke Vlaamse scenario hertaald.
Meer dan 60 jaar na de uitbreng van het eerste stripavontuur van Willy Vandersteen zijn Suske en Wiske samen met Jerommeke, Lambik, tante Sidonia, Schanulleke en Professor Barabas nog steeds springlevend. Nog elk jaar worden in Nederland en Vlaanderen meer dan 3 miljoen albums van de eeuwig jonge helden verkocht. De historische teller staat inmiddels op ruim 200.000.000!

Korte inhoud
In de plaats Dark City, in het broeierige Texas in Zuid-Amerika, heeft de gemaskerde boef Jim Parasijt, die tevens een illegale whisky-stokerij runt, het plan opgevat om de hele wereldbevolking te verkleinen met een magisch Indiaans verkleinpoeder. Zo kan hij zelf de grootste worden.
De Texas Rangers onder leiding van Ranger Tom, die de orde moeten handhaven, zijn inmiddels in een hinderlaag gelokt. Verkleind door het magische poeder heeft Parasijt hen in lege whiskyflessen gestopt. Maar Ranger Tom is niet voor niets de leider. Hij slaagt erin zijn fles uit evenwicht te brengen en in een houtenkist te laten tuimelen die voor Europa bestemd is.

Bij toeval komt de fles bij Lambik terecht, die raar opkijkt wanneer hij de piepkleine Texas Ranger ontdekt. Als hij zijn verhaal hoort, weet hij dat er werk aan de winkel is. Boef Parasijt en zijn dwaze ideeën moeten gestopt worden. Samen met Suske en Wiske, Tante Sidonia en Jerommeke reist hij af om in Texas orde op zaken te stellen. De superverstandige Professor Barabas trekt intussen terug in zijn laboratorium om een tegengif uit te vinden, waarmee hij de verkleining ongedaan kan maken.
In Dark City blijkt al snel dat onze vrienden niet welkom zijn. De macht van Parasijt en zijn bende reikt ver. Iedereen gedraagt zich uiterst verdacht. Sheriff Cooper is totaal niet gemotiveerd. En is de beeldschone Miss Missy alleen een voortreffelijke
barzangeres of zit ze ook in het complot?

Een geweldig spannend avontuur volgt. Want met de beetje onhandige leiding en speurzin van Lambik, de slimheid van Suske en Wiske, de superkracht van Jerommeke, de nuchterheid van Tante Sidonia en niet te vergeten Wiske’s pop Schanulleke en de pietere hond Thomas moet het lukken om de wereld te behoeden voor een ramp.

SUSKE EN WISKE – De Texas Rakkers is een co-productie van Bos Bros en Skyline Entertainment met steun van o.a. het CoBo-fonds en in nauwe samenwerking met de AVRO, Bridge Entertainment Group, Studio Vandersteen en Standaard Uitgeverij. De film is gemaakt in de Belgische animatiestudio CoToon en LuxAnimation in Luxemburg.
Bridge Entertainment Group, onderdeel van de entertainmentdivisie van Foreign Media Group, verzorgt in samenwerking met RCV Entertainment de bioscoopdistributie.

• Suske en Wiske dag Hoge Veluwe

In 2014 bestaat het Suske en Wiske-album Verraa...

• Perenprins door Parastone

Begin augustus verschijnt er een nieuw 9 centim...

• Nieuwe website Jeroen Bullaert

Studio-medewerker Jeroen Bullaert wordt regelma...

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

De nieuwsbrief zal 2-maandelijks verschijnen en is bedoeld voor iedere fan van Suske en Wiske. De leden die hun email-adres bij de fanclub bekend hebben gemaakt, zijn automatisch ingeschreven. Om er zeker van te zijn dat u de nieuwsbrief ontvangt, kunt u zich hier aanmelden.

Fanclubdag 2014

Fanclubdag 6 april 2014

Klik hier voor foto's van de Suske en Wiske dag!

Ledenactie, op=op!

Wees er snel bij...!

"De stuivende stad" is in een exclusief en uniek jasje gestoken, speciaal voor een grandioze ledenactie van de fanclub. Kijk snel hier!

• Deventer Boekenmarkt

zondag 3 augustus