De Vrolijke Versus

Van het magazine Versus zijn ondertussen al meer dan 130 afleveringen verschenen. Het magazine wordt vier maal per jaar (maart, juni, september en december) verstrekt aan de leden van de fanclub en bevat al het nieuws rondom de strip en de vereniging.
Het blad bevat een aantal vaste rubrieken, zoals het Antigoon Nieuwsblad, aankondigingen van nieuwe uitgaven, een preview van het volgende verhaal in de albumreeks en de beursagenda. Tevens wordt in iedere uitgave ruim aandacht besteed aan het analyseren van verhalen, het beschouwen van achtergronden en het geven van sfeerbeelden bij fanclubdagen en belangrijke gebeurtenissen. Ook worden de activiteiten van de vereniging nader bekeken.

Tekenaar Luc Morjaeu gunt de lezers elk kwartaal een blik op zijn tekentafel terwijl Peter Van Gucht en andere medewerkers hun visie op het werken aan Suske en Wiske leveren in een column.

Jaarlijks ontvangen de leden samen met het december nummer van Versus ook een speciaal voor De Fameuze Fanclub gemaakte nieuwjaarskaart.

De eerste Versus, toen nog onder de titel De Fameuze Fanclub werd uitgebracht in 1987, onder de redactie van mede-oprichter van de vereniging Sylvan Feenstra, Louk Donders, Jos en Mari Huddleston Slater en Pascal de Cuyper. Hoewel nog ver van de prachtige Versussen die zouden volgen, mocht de eerste bladzijde er zijn: een handgeschreven brief met de gelukwensen van Willy Vandersteen zelf.

In mei 1991 verscheen met nummer 15 het eerste magazine, onder de naam Versus, een combinatie van VEReniging en SUSke en Wiske. In de redactie had ondertussen een bekend en gewaardeerd Suske en Wiske-kenner plaatsgenomen, die ook nu nog regelmatig bijdrages levert: Klaas Rigterink.
De bijdragen en artikelen werden ondertussen professioneler en de Versus werd een gewaardeerd magazine in de wereld van Suske en Wiske. Sylvan heeft nog meegemaakt dat zijn eerste Versussen als collectors-items over de toonbank gingen..

De eerste, volledig op de computer gemaakt Versus verscheen op 23 mei 1993, daags na de presentatie van "De gulden harpoen". De hand van Sylvan en zijn groeiende vaardigheid op de Macintosh zijn duidelijk herkenbaar.
Haar min of meer definitieve vorm kreeg Versus in 1995 met het verschijnen van nummer 30. Met fraaie scans, een professionele lay-out en uitstekende drukwerk had De Fameuze Fanclub eindelijk een kwalitatief inhoudelijk magazine met een dito uiterlijk.

Vanaf Versus 41 werd de zorg voor Versus overgedragen aan Peter van der Knoop, die naast zijn taak als bestuurslid ook redacteur werd. Van zijn hand kwam in juli 2000 ook nummer 50, een vijftig pagina's tellende en dus mega-dikke Versus, in een bijzonder gouden jasje. Naast een wedstrijd, fraaie artikelen en de herdenking van Willy Vandersteen's tiende sterfdag werd er uitgebreid teruggekeken op 12,5 jaar Versus magazine.

Vanaf 2001 verliet Peter het bestuur en werd Sebastiaan van Zoelen hoofdredacteur van het magazine. Er zijn sindsdien enkele onderwerpen toegevoegd aan het magazine, zoals verzamelaarsvragen, waar leden hun verzamelingwoede ten toon kunnen stellen. Maar ook onderwerpen over Vandersteen en de legendarische poppenserie uit de jaren zeventig (gemaakt door Klaas Rigterink) zijn de revue gepasseerd.

Na Versus 100, nog geheel gemaakt door Sebastiaan van Zoelen, keerde Peter van der Knoop in 2013 weer terug als hoofdredacteur van de Versus. Met de terugkeer van Peter start Versus 101 met een fris, nieuw ontwerp.
Door de goede relatie met de uitgeverij, diverse licentie-houders en anderen is de Versus, ondanks de opkomst van internet, nog steeds actueel en de nieuwsbron voor vele Suske en Wiske-liefhebbers!
De tekenaars van de hoofdreeks en de diverse nevenreeksen verzorgen geregeld een exclusief voor De Fameuze Fanclub getekende cover voor het magazine.