29 mei 2020

Albums in voorbereiding

Op 16 juni verschijnt Team Krimson in de winkels, twee maanden later gevolgd door Het gewiste Wiske.
Studio Vandersteen werkt intussen naarstig door aan de volgende avonturen van Suske en Wiske. De titels en korte inhoud van de volgende drie verhalen liggen al vast.

Preview foto
Album nummer 354 krijgt de titel De zwijgende Zwollem
Er gebeuren rare dingen in het kasteel van de ouwe Van Zwollem. Wiske ziet spookachtige lichtschijnsels en hoort vreemde geluiden in de toren. Anne-Marie, de dochter van Van Zwollem, doet echter alsof er niets aan de hand is. Maar dan komt de waarheid aan het licht. Haar vader -die al jaren aan een speelgoedcomplex leidt- blijkt via hypnose al zijn fantasie kwijt geraakt te zijn en zal voor altijd een sombere zwijgende man blijven als hij die verbeeldingskracht niet snel terugkrijgt. Dat verloopt echter niet zonder slag of stoot omdat zijn fantasie een eigen leven leidt en al het speelgoed tot leven brengt. Suske en Wiske laten zich echter ook hypnotiseren. Zo kunnen ze de strijd met het speelgoed aangaan om zo Van Zwollem zijn fantasie terug te bezorgen. Helaas wordt deze ondertussen ontvoerd en moet hij uit de klauwen van de boeven worden gehaald.

Nummer 355 is getiteld De scheve Schot

Lambik heeft ontdekt dat hij van Schotsen bloede is en neemt deel aan een wedstrijd waarmee hij een kasteel in de Highlands kan winnen. Sidonia staat hem daarin bij en dus mogen ook Suske en Wiske mee naar Loch Moron, een piepklein dorpje naast een groot meer. Maar het word algauw duidelijk dat de kasteelwedstrijd maar een klein onderdeel is van de plannen die de inwoners met hun dorp hebben. Er is namelijk een monster in het meer gesignaleerd dat goed op weg is om vele toeristen te lokken. Suske en Wiske geloven eerst niet in het bestaan van het dier tot ze er op schrikbarende wijze mee geconfronteerd worden. En als daarop Wiske spoorloos verdwijnt vreest Suske voor het ergste.

Nummer 356 wordt: De fluitende olifant

Barabas wil onze vrienden trakteren op een ticket voor de eerste treinrit in België. Zijn over-over-overgrootmoeder Miranda bleek één van de machinisten te zijn. Maar als Lambik in het verleden een man tegenhoudt die hem brutaal uit de weg duwt, verdwijnt Barabas plots in het niets. De man in kwestie blijkt een privé-dective en zat een terrorist achterna die een aanslag op de trein wil plegen. Onze vrienden vrezen dat ze de geschiedenis hebben veranderd en dat Miranda de aanslag niet zal overleven waardoor Barabas nooit geboren zal worden. Het is dan ook de taak van Suske en Wiske de aanslag op de eerste trein te verhinderen. Maar dat verloopt niet van een leien dakje omdat de terrorist ongrijpbaar blijkt.

Luc Morjaeu liet op zijn Facebook pagina al de onderstaande schets voor De fluitende olifant zien.

Schets voor 'De fluitende olifant'