31 mei 2022

Nieuwe uitgaven in juni

Juni begint goed voor fans van Suske en Wiske. Op de eerste dag van de maand liggen maar liefst drie nieuwe uitgaven in de winkels, verdeeld over evenveel series.

In de Rode reeks verschijnt album nummer 363: De maffe markies.
Vader Van Zwollem heeft een speelcomplex en wil de hele dag ravotten. Omdat dit alle tijd van zijn dochter Anne-Marie opeist, is deze depressief. Ze is op zoek naar de liefde. Daarom willen onze vrienden haar opbeuren met een romantisch bal op het kasteel van Hingene. Hiervoor moeten ze naar het verleden. Maar tijdens de reis gaat de teletijdmachine stuk en zitten Suske en Wiske met hun aanhang vast in het verleden. Wanneer blijkt dat de hertog van Hingene op reis is, geeft vader Van Zwollem zich uit voor diens vervanger. Zo bezorgt hij onze vrienden onderdak in het kasteel en kunnen ze een bal organiseren. Maar dan duikt een genodigde op die niet is wie hij beweert. Algauw dreigt de droom van Anne-Marie uit elkaar te spatten en zijn onze vrienden in groot gevaar.

De maffe markies

Deel 10 van De kronieken van Amoras bevat de conclusie van De zaak Sus Antigoon.
Professor Barabas doet een onverklaarbare ontdekking en stuurt Suske, Wiske en Lambik naar het eiland Amoras om het logboek van de Antverpia te halen. Maar de aanwezigheid van onze vrienden op het eiland zorgt voor spanningen en uiteindelijk moeten Suske en Wiske onderduiken. Waar kan dat beter dan in het wrak van de Antverpia? Daar durven Antigoon en zijn kompanen immers niet te komen want de geest van de Spanjaard waart er rond.

De jonge Suske en Wiske beleven nieuwe avontuurtjes in hun 10e album: Wegwezen, Krimson!

Tekenaar Charel Cambré en scenarist Kim Duchateau duiken weer de kindertijd van Suske en Wiske in, en laten hen doldwaze grappen en grollen beleven. Vol verbazing kijken Suske en Wiske Junior samen de wereld in, en beleven ze korte maar krachtige komische avonturen. Wiske bekijkt de dingen op haar manier, Suske op de zijne.

Wegwezen, Krimson!