02 april 2021

Nieuwe verhalen in voorbereiding

In Versus 133, toont Luc Morjaeu de leden van De Fameuze Fanclub weer een blik op het werk waar hij mee bezig is. Op zijn tekentafel zijn schetsen te zien voor een aantal nieuwe verhalen.
Naast een kort verhaal, De blije bijen, is onder meer ook een layoutschets voor een volgend  lang verhaal te zien: De grot van Gregorius.

Dit zijn niet de enige verhalen aan wordt gewerkt. Studio Vandersteen is ook al begonnen met de voorbereidingen voor 2 andere verhalen die eind 2021 en begin 2022 zullen verschijnen.

Met dank aan de Studio kunnen we hier al de titels en korte inhoud tonen van deze avonturen.

Album 360: De drijvende dokters

Sidonia gaat mee als vrijwilliger met Mercy Ships, de liefdadigheidsorganisatie die medische hulp levert in Afrika. Maar wat een plezierige tocht moest worden op het grootste ziekenhuisschip ter wereld, wordt al snel een nachtmerrie wanneer een saboteur aan boord blijkt te zijn. Als Sidonia de zaak wil onderzoeken, verdwijnt ze spoorloos. Suske en Wiske snellen te hulp maar komen tot hun ontzetting te laat om tante te redden. Blijkt dat iemand niet wil dat de Global Mercy Afrika bereikt. Wanneer het schip dan toch besluit door te varen naar Buranda, dreigt hun tegenstander ermee het ziekenhuisschip te doen zinken, wat eindigt in een zenuwslopende race tegen de klok.

Album 361: De grot van Gregorius

Wanneer Suske en Wiske een wandeling maken in een onmetelijk oerbos, botsen ze op een uitgeputte jongen, Marek, die op de vlucht is voor een gangster. Ze besluiten de vluchteling te helpen en kunnen zijn achtervolger afschudden, maar raken daardoor hopeloos verdwaald in het woud. De jongeman belooft hun terug te brengen naar de bewoonde wereld en samen trekken ze verder. Maar gaandeweg ontdekken Suske en Wiske dat Marek iets voor hen verborgen houdt. Ondertussen ondernemen Sidonia en Lambik met de politie een zoekactie, maar ook daar gebeuren onverklaarbare zaken. Tot overmaat van ramp leiden alle leugens tot een levensgevaarlijk situatie.

Album 362: De kale kroon

Suzko en Wizka zijn de aangenomen kinderen van tsarina Annah. Nadat zij tot hun grote verdriet overlijdt, blijkt dat ze allebei evenveel recht op de troon hebben. Volgens Raadsheer Gorputin moet er dan een tsarenproef gehouden worden. Een wedstrijd die moet uitmaken wie het meest geschikt is om tsaar te worden. De prins en prinses gaan meteen op stap onder begeleiding van hofbediende Lambikov. Deze draagt de kale kroon die als scheidsrechter zal toezien op zes proeven. Maar al snel blijkt dat deze levensgevaarlijk zijn. De koningskinderen hebben er dan ook hun handen vol aan. Zeker als iemand die liever zélf op de troon wil zitten langs alle kanten stokken in de wielen steekt. Voeg er ten slotte nog de jaloerse koning van een buurland met veroveringsplannen aan toe en de poppen gaan aan het dansen.